Páté kolo 4. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 26. května a trvá do neděle 3. června 2012.
Pravidla jsou v liště nahoře, dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX v Excelu a přepočtový formulář pro celý rok od Petra Lokvence v Excelu.
Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.
Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku :-).
H.
27.5.2012. 15:00 – 17:00 hodin. Polojasno, vítr 2 – 6 m/sec, 19°C. Počasí tedy příjemné, s jedinou vadou na kráse – nemám se na co vymlouvat, že lítám stále tak mizerně :-).
Model Q10 (1760 mm, 561 g, motor AXI 2208/20, Aeronaut 10/6, Hyperion 1600 3G – 2 články. Příkon 160W, koef. cca 1,426.
1. let 10:03, motor 26, přistání 210 cm – 46,08 b
2. let 9.55, motor 43, přistání 120 cm – 69,32 b
3. let 9.57, motor 35, přistání 30 cm – 52,91 b
Celkem 168,31 bodů.
S pozdravem Petr.
Chybička se vloudila… Platí „celkem 168,31 bodů“
(Chtěl jsem si ulehčit práci a jen přepisoval okopírované minulé kolo, a poslední řádek jsem zapomněl smazat…)
Opraveno 🙂 H.
Tak jsem to šel dnes odlítat.Počasí na další dny hlásí všelijaké a navíc mám odpolední až do pondělí.
Dnes polojasno vítr proměnlivý,lítám za barákem na poli mezi remízkem,nedalo se pořádně odhadnout odkud vlastně vane.Vánek do 2m/s.první start se mi povedl a mám z něho radost,druhý nebyl špatný a třetí?Docházela mi baterka,pohon mám katastrofální.Už se pracuje na novém,ale to až asi v červenci.
Tady jsou mé výsledky:
Výpočet výsledků RCEX
Pilot Boban
Model APIS
Rozpětí 2400 mm
Hmotnost 1000 g
Motor TG H2218
Vrtule 10/8″ GR
Aku 2S1300
Regulátor 60
Příkon 210 W
Vyk. zatížení 210 W/kg
Koeficient 1,05
Datum 29.05.2012 body
minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
1. let 10 3 18 50 3 18,90 0 22
2. let 10 4 25 100 4 26,25 3 33
3. let 10 8 43 0 8 45,15 0 53
108 bodů
Všem ostatním přeji SUPER POČASÍ a příjemné polétání.
Boban
Jan Kubica
Česká Kamenice, 2.6.12, mezi 4. a 5. odpoledne, polojasno, vítr do 6 m/s
LS Virus 2m, TG2826-1650, 10×6, 2S1550, 130 W, 580g, k=1.12
1. let: 10:02, motor 16, přistání 0 cm = 20
2. let: 9:57, motor 18, 10 = 23
3. let: 9:59, motor 23, 10 = 27
Celkem 70 bodů.
„Apgrejdoval“ jsem Vira, dostal nový čínský přijímač, novou kabinku od Petra a v důsledku delšího přijímače těžiště dopředu. Přijímač a kabinka fungovaly, těžiště ne :-), budu muset dovážit vzadu.
První dva lety byly úplně stejné, start do bubliny a postup po větru, dokud jsem si troufal. Potom návrat zpátky s klapkami nahoru a nové nastoupání do druhé bubliny. V obou letech jsem to opakoval 2x. Ve třetím letu jsem zkoušel „přízemní létání“, evidentně to nebylo ono. V 6. minutě ale přišel Stoupák (s velkým „S“), z asi 30 metrů byl model za 2 minuty na hranici viditelnosti, načež následoval boj o nížku. Přistával jsem v podstatě střemhlavým letem vyrovnaným až těsně nad zemí. Vyšlo to jen tak tak, naštěstí tráva je vysoká :-), baterka při nárazu ale lože opustila (říkal jsem si, že duševně trénuji na kombaty :lol:).
Tady je vidět posunutá kabina – ještěže je tráva tlumí.
H.
Pokud v pravidlech RCEX není uvedena maximální výška trávy, požaduji aby to tam bylo doplněno a to se zpětnou platností. Nějaký vzorový text o úpravě greenu se jistě najde v pravidlech golfu 😀 😀
Po chvilce hledání jsem to našel, PGA předepisuje:
Tees – 0.600” (15 mm)
Greens – 0.140” (3.5 mm)
Fairways – 0.600” (15 mm)
Step Cut Rough – 1.250” (32 mm)
Roughs – 2.5″ (65 mm)
Představuji si to tak, že startovat by se mělo z 15 mm a přistávací bod by měl být v délce pásky vysekán na 3.5 mm, potom smí být maximálně 65 mm. Hmmm…
Požadavek se zamítá! Razítko a podpis nečitelný.
PS: půlka tý trávy na fotce jsou kopřivy a bodláky, budu si muset prošlapat cestičku 🙂
Po obědě to jedu odlítat, beru si šupléru, ale mám obavu že ani nejlepší místo našeho letiště nebude pod 32mm, i koberec z kterého mám terče má delší chlup než 3,5mm 😀
Možná je to téma na zajímavou diskusi – v pravidlech se obvykle píše, že model nesmí narazit na překážku (pilota, strom, flašku s pivem, …). O výšce trávy se nikde nic neříká. Takže, jak vysoká tráva musí být, aby šlo o překážku? (Ona totiž ještě vyroste a já už si teď připadám jako podvodník ;-).) Když jsem hledal pravidla golfu (mimochodem, v obecných pravidlech jsem nic nenašel, to výše platí jen pro profesionály a turnaje PGA), našel jsem studii, jak daleko se dokutálí míček po jak vysokém trávníku – kdyby mi tak někdo dal nějaký grant na podobný výzkum :lol:. H.
SPIRIT rozpätie 2570mm váha 872g, baterky 2s 1600 Hyperion, motor inruder s prevodovkou 4,23:1 vrtula 14/12. Príkon sa troška zväčšil vzhladom na zodratie ozubenia pri preťažovaní prevodovky asi raz tolko ako je dovolené /skúšal som čo znesie na 4článok – nezniesla 😀 /, preto som musel dať nové ozubenie ktoré je trocha menšie dal som vrtulu 14/12 tak sa výkon zdvihol na 145W.
Letisko-sídlisko plocha pred školu vietor JV odhadom 3-5m teplota 29stupňov.
Termika dobrá úzka velmi rýchlo postupujúca, ruky lajbavé trebalo by ich trocha doštelovať tréningom.
Prvý let 3x motorovanie , začínal som vždy po cca 15tich sekundách čo bolo po odblikaní výškomera cca od 90- 70 m , v prvom aj druhom kole som hned švihol do super stupáku ale po niekolkých otočkách prišiel aj ešte lepší klesák -1,4m/s. Ako som už písal chcelo by to tréning, ale vzhľadom že dokončujem nový velký stroj na F5J pri pracovných povinnostiach na tréning nejako nezostáva čas.
1. let: 9:59 motor 45, zap. 4 přistání 50 cm = 41
2. let: 9:57, motor 34 zap. 3 přistání 0 cm = 31
3. let: 9:58, motor 23, 1zap. 1 přistání 10 cm = 17
SPOLU: 89 bodov
Petr Dušek, Hořice – 3.6.2012 – 14:00-16:00 hod., zataženo, proměnlivý vítr do 1 m/s
NYX, 2470g; NEU1112/1Y/6,7; 2S2P Lipol 2200; Ae16/10; 245W; K=0,496
1. let: 9:58; motor 17 sec; přistání 250cm; 16 b.
2. let: 9:59; motor 53 sec; přistání 450cm; 39 b.
3. let: 9:59; motor 62 sec; přistání 60cm; 32 b.
Celkem 87 bodů.
Dneska jsem to protaktizoval, resp. zatímco jsem doma jezdil se sekačkou, uteklo mi nejlepší počasí. Po příjezdu na letiště jsem už viděl od západu blížící se vodu. Stihl jsem jeden start, přímo ukázkový, asi 200m přede mnou hned stoupáček, v které jsem dosáhl závratných 200m. Potom začalo drobně pršet a když asi za hodinu přestalo, už jsem jenom v mrtvém vzduchu motoroval a klouzal. A ještě jsem to v druhém letu „vylepšil“ přistáním. Předpokládal jsem na mokré trávě delší dojezd, ale ten se nekonal. 🙁
PS: čerstvě posekaný trávník máme asi 1″ (25mm)
Bohuš Belan, nedeľa 3.6.2012, 16:00-16:30, Žilina-Brodno, lúka za domom 2+ st, vietor JZ 2-3 m/s
Model Ambrozia, 2240 mm, 610 gr, motor TGY 1900, vrtuľa Aeronaut 10×6″, accu 2S Rhino 1050, príkon 170 W, koeficient 1,39
Včera (sobota 2.6.) sa v Žiline lietali súťaže FAIF5J a F5J400 ako memoriál Mira Lošonského, bývalého dlhoročného náčelníka nášho klubu. V kategórii 400 som s Ambroziou ulietal slušný výsledok a skončil som na 5.mieste. Čo je ale dôležitejšie, umiestnil som sa najlepšie z členov Žilinského klubu a dostal som na rok do úschovy putovný memoriálový pohár. Viac o súťaži na http://www.f5jfun.com.
A keďže som včera strvil deň na letisku, dnes som musel doháňat domáce práce. Na lúku za domom som sa dostal až o 16 hod a to sa už počasie začalo kaziť. Odštartoval som a napriek zamračenej oblohe sa Ambrozia držala v vzduchu. V polovici letu začalo drobne pršať a od západu sa blížila prehánka. Pristávací bod som musel operatívne posunúť o 30 m kvôli stádu ovcí ktoré sa rozhodli spásať trávu práve v mieste môjho plánovaného pristátia. Pristával som na rozkvitnutú margarétku (kopřetinu) ktorá akosi ovciam unikla. Netrafil som ju, ale bolo to blízko. Dážď zosilňoval, tak som model zbalil a pobral som sa domov s vedomím že do poradia zase nezasiahnem. Snáď o mesiac to bude lepšie.
Len pre zaujímavosť výsledok z jediného letu:
let 9:56 motor 30 sec (25 + 5, v polovici som musel primotorovat), pristatie do 100 cm. Body neuvádzam, je to jasná diskvalifikácia, neuskutočnil som 3 lety.
Ešte k diskusii o výške trávy, v mieste môjho dnešného lietania je tráva vďaka stádu oviec spasená na výšku asi 1 mm s malými výnimkami, viď pristávací bod. Pristánia sú tvrdé. Ale je tam plno ovčích exkrementov ktoré by mohli slúžiť ako tlmič, ale ešte som sa netrafil.
Bohuš
Numericky model Aladin poradil „v nedeli rano nebo nikdy“. Tak jsem si odrekl Hitlerovy bodyguardy na Prime a v 8 vyrazil. Deka, ciste kluzy, jako pres kopirak. Ve druhem startu to tukalo, ale na hranici viditelnosti a pul kilometru do repky se mi fakt nechtelo abych to Babisovi neposlapal.
Ta vyska travy je konstruktivni pripominka. Od sekani vubec nevyrostla, takze dojezd 0-5 metru od cilove pampelisky (jak je to slovensky?).
Nakonec neprselo.
Supra, 3400mm, 2010g, Kira 480-34/5.2, 13×11, DS 1750-3S
20 sec, 10.00 min, 20 cm
18 sec, 10.02 min, 300 cm
20 sec, 9.59 min, 500 cm
Celkem 106
Ivan
K tématu trávy a jiných přistávacích míst: pod tíhou svědomí musím sebekriticky uznat, že mé poslední přistání bylo poněkud „střemhlavé“ a nebýt vysoké trávy, tak jsem buď a) model rozbil nebo b) na bod raději ani nepřistával. Píšu si za poslední přistání 30 a mám celkem 100 :-).
Přemýšlel jsem dále, co je regulérní výška trávy, a došel k závěru, že by neměla chytat za náběžku u modelu na zemi, tj. nějakých 50-60 mm. Pro RCEX je to ale úplně fuk, to jen aby předchozí diskuse poskytovala nějaké poučení budoucím generacím :D. Já jinou plochu (v dosahu pěšmo) nemám, takže dokud farmáři neposekají …
A nakonec jsem se bavil s golfisty: když jim míček spadne do díry po hrabavém zvířeti (králík, norek, …), mohou jej vyndat a položit vedle. Pokud však stejnou díru vyhrabe zvíře nehrabavé ❗ ❓ ❓ (prý třeba pes – podle mě nepřesný překlad anglického „burrowing animal“ = zvíře, které si dělá nory), mají smůlu. Zastaví-li tedy model předčasně krtina, můžete letět znovu, produkt kopytníkův však nárok na opravu nezakládá :-).
Pravidla RCEX se nemění, létejte a přistávejte jak chcete a jak uznáte za vhodné (tj. nízko a daleko a často a dobře a hlavně rádi). H.
Jéjda, Honzo, kde jsi prošustroval těch 30 bodů? (V komentáři 70 a ve výsledcích 100)…
Ja jsem si nechtel stezovat, na pravidla uz vubec ne. Kdo umi ten umi a naopak.
Jen mne napadlo, ze zapichovani se obecne asi nevyhneme a ze resenim by snad bylo pouziti klece, ktera by hridel motoru resp. prevodovky mohla dobre chranit.
Napriklad http://www.horejsi.cz/Pages/DetailProdukt.aspx?objcislo=1912
I.
Petře, svědomí :-(, mám ho celé ohryzané (vysvětlení). A rozhodně si nikdo nestěžoval, to já sám :-). Mně se zapichování strašně moc nelíbí.
Ivane, to je dobrý nápad, už jsem posílal odkaz někomu na rcgroups. Němci mají takové slovo „Sollbruchstelle“ aneb musetprasknoutmísto, tj. člen, který svou deformací zabrání větším škodám. Možná taková nějaká vložená hřídelka mezi motorem a vrtulí by mohla být tím pravým pro notorické píchače. H.