Třetí kolo 5. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 23. března a trvá do neděle 31. března 2013.
Pravidla jsou v liště nahoře, dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX v Excelu a přepočtový formulář pro celý rok od Petra Lokvence v Excelu.
Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.
Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku :-).
H.
Zdravim priatelia,
po zimnej prestávke som dnes vytiahol Ambroziu. Pravdu povediac, keby nebola vyhlásená súťaž lietať by som nešiel. V Žiline bol síce krásny slnečný deň, teplota tesne nad nulou, ale fúkal nejmenej vhodný vietor pre lokalitu kde bývam a lietam. Fúkal pomerne silný SV vietor cez kopec. Za kopcom sa tvoria rotory a silná turbulencia. Keď som sa nakoniec odhodlal vybehnúť na lúku predpokladal som že budem musieť každú chvíľu zapínať motor a že pomer motorového a kĺzavého letu bude asi tak 1:3. Lenže som bol veľmi prekvapený. Hneď pri prvom lete som chytil vlnu za kopcom a bez problémov som naletel 10 minút. Do rovnakého miesta som naviedol Ambroziu aj pri ďaľších letoch a opäť 10 minút bez problémov. Len pristánia boli zlé, turbulencia nad zemou bola silná a bol som rád že som model posadil na zem bez poškodenia i keď ďaleko od bodu.
A teraz to hlavné. V mojom prípade nešlo o termické lietanie. V pravidlách RCEX síce nie je formulácia že má ísť o termické lietanie, ale duch tejto súťaže je taký. Ja som dnes lietal vo vlne. Preto si myslím že by som nemal byť kvalifikovaný a lietal som mimo súťaž. Nechám to na rozhodnutie športového komisára Honzu.
Napriek mojim pochybnostiam pridávam výsledky:
Ambrozia, 2240 mm, 630 g, motor TGY 1900, bat Rhino 2S 1050, vrtula 10×6″, koeficient 1,39
Let Motor Čas Pristátie Body
1. 16 9,56 500 cm 41,30
2. 16 9,59 700 cm 44,30
3. 22 10,1 900 cm 58,66
Spolu 144,25
Snáď o mesiac bude dobré počasie a riadna termika.
Bohuš
Ahoj Bohuši, před takováto dilemata mě raději nestav :-).
Výsledky beru, protože
1) Šel jsi létat i za nepříznivých podmínek.
2) Vlna obvykle ze země poznat nejde a jakmile už jsi jednou ve vzduchu, je skoro povinností jí využít.
3) Průběhy výšky nevypadají na to, že bys létal na vlnu prvoplánově.
Ježíši, kluci, jak já vám závidím, že létáte. Tady furt jenom lodě, lodě, lodě :-(. H.
Ahoj,
ďakujem za uznanie. Zabudol som uviesť že som nečakal do ďalšieho víkendu na zlepšenie počasia, lebo máme naplánovanú lyžovačku. Snehu je na horách spústa, snáď nebude snežiť celý nasledujúci víkend. Rád by som si zalyžoval v peknom počasí a prajem ostatným aby vyšlo počasie na lietanie.
Bohuš
As jediny blok rozumneho pocasi. Sobota, 14-15 hod, vítr 2-4, zatazeno, 8C. Nic moc, ale- proti minulemu vikendu na Rane selanka.
Ve veci Bohuse samozrejme souhlasim s Honzou – jeste by mel dostat vyznamenani za statecnost.
Model Supra
Rozpětí 3400 mm
Hmotnost 2000 g
Motor Kira 480/34/5,2
Vrtule AE 12×10
Aku 1700-3S
Regulátor KOBY 55
Příkon 300 W
Vyk. zatížení 150 W/kg
Koeficient 0,75
Datum 30.03.2013 body
1. let 9 57 20 1000 3 15,00 30 48
2. let 10 15 20 200 15 15,00 6 36
3. let 10 5 30 300 5 22,50 9 37
121
Dnešek byl asi jediný den, kdy se dalo lítat. Bohužel jsem to nestihl v ideální čas (alespoň podle Windgurua), ale dostal jsem se na louku až po 15. hodině, kdy už začínalo trochu pofukovat, hlavně v nárazech mohl mít vítr k nějakým 8 metrům. Nicméně soutěžní lety se mi na moje poměry docela dařily, i když to bylo spíš stání proti větru. Co mi v tom větru nešlo, bylo přistávání-včechno šlo tragicky daleko. Bohužel jsem se po dolítání kola rozhodl i přes to, že foukalo víc a víc, že vylítám i druhou baterku a budu zkoušet vario a telemetrii vůbec. Bohužel, v jednom z letů mi při stoupání na motor fouknul poměrně nízko nad zemí poryv, letadlo šlo do lopingu, než jsem stačil stáhnout motor, nabralo slušnou rychlost a při pokusu o vybrání se křídla normálně ve vzduchu sbalila – výsledek je na fotce. Trup a ocasky půjdou použít, stojím před volbou, jestli zkusit nějaké křídlo, které k tomu trupu sedne, koupit nebo něco postavit.
Výsledky kola:
datum 30.3.2013
model RCEK
rozpětí 1800 mm
hmotnost 540 g
motor Dualsky XM2826CA/18
aku 3S 850 mAh
vrtule AE 9×5
příkon („daňový“) 77 W
koeficient 0,71
1. let 9min40s, motor 80s, přistání daleko, bodů 107
2.let 10min4s, motor 65s, přistání daleko, bodů 80
3. let 9min10s, motor 30s, přistání daleko, bodů 101
Celkový výsledek 288 bodů a jedno rozštípané letadlo
Mirek
Tak bohužel se mi nedaří odeslat obrázek, Spam Free WordPress mne vyhazuje 🙁
Ahoj Mirku, prosím, zkus to znovu. Podle mě to nebyl Spam Free WordPress, ale vlastní jádro WordPressu, které chce, aby měl uživatel alespoň jeden schválený komentář, než pustí dál. Sleduje se přihlašovací jméno a e-mail a Ty jsi se předtím hlásil jako Mirek a teď celým jménem a to toho chudáka zmátlo :-). Ale možná se pletu já, v každém případě se omlouvám za problémy.
Zničeného modelu je mi líto :-(, držím palce ať seženeš rychle náhradu. H.
Tak 2.pokus:
Petr Dušek, Hořice – 30.3.2013 – 14:00-15:00 hod., skoro jasno, SV vítr asi max. 3m/s
NYX, 2470g; NEU1112/1Y/6,7; 3S Lipol 1850; Ae14/9; 470W; K=0,95
1. let: 9:59; motor 37 sec; přistání 80cm; 36 b.
2. let: 9:58; motor 19 sec; přistání 550cm; 35 b.
3. let: 9:59; motor 11 sec; přistání 50cm; 11 b.
Celkem 82 bodů.
Dnes jsem využil stejné letové okno jako Ivan. Chtělo to jít ještě trochu dřív, ale to jsem nestihl. Počasí na letošní „jaro“ velmi slušné, termiky poměrně dost, ale jen taková slabší, i dravci kroužili nízko a nijak závratně nestoupali…
Opět jsem naskočil do soutěže bez tréninku a to bylo hodně poznat. V prvním startu jsem motoroval několikrát a i když jsem se v třetí minutě začal v něčem chytat, neudržel jsem to. Druhý start už byl lepší, a po druhém motoru jsem stoupáček už nepustil a mezi šestou a devátou minutou jsem nastoupal o závratných 40 metrů 😀 .
Ovšem na závěr jsem to zazdil příliš dlouhým přistáním… Třetí start byl nejlepší, od začátku jsem stále šel v nějaké nulce a čekal jsem kdy zase vypadnu, ale udržel jsem se, i když to byl boj v malé výšce až do konce.
Záznam z výškoměru přikládám (pokud se to podaří…)
Béda napsal:
Bedřich Koros, Hradec Králové – 30.3.2013 – 11,00 – 12,30hod
Skoro jasno sem tam obláček; SZ vítr cca.3-5m/sec; 8°C
F5J100″ SPARROW2500; 780g
Hyperion GS2218-10; 3sLipol1300;9×6; 295W ; K=1,89
1.let 9,57; motor 13sec; přistání 250cm; = 32
2.let 9,58; 10; 100 = 24
3.let 9,56; 30; 150 = 64
Celkem 120
Tak jsem se vypravil na akci našeho Juniorklubu otevírání hradeckého nebe. Když jsem po hodině viděl mimo zajímavých letadel to počasí tak jsem neodolal a vzdálil se s F5J 100″ doplněným o nové vario Hitec na sousední louku.
Jelikož jsem skorem dva měsíce nelétal tak jsem si to asi 5x nejdříve hodil jen z ruky. Stále mi bylo divné, že se letadlu nějak nechce moc k zemi.
Odstartoval jsem zkušebně s motorem 13sec. a vario se mohlo i po vypnutí motoru zbláznit – tak jsem si říkal asi aušus, ale ono to letadlo pod obláčkem šlo opravu pořád nahoru a za chvilku jsem vysunul klapky což stav vůbec neměnilo až radikální potlačení VOP se projevilo klesáním. Tak to šlo až do konce letu nad už vyhřátou loukou. A to jsem původně vůbec nepočítal s letem do RCEX.
Druhý let zkusím motorovat jen 10sec. a vše se opakuje. Už neschazuji, ale občas zalétnu bokem od mraku a pak se vrátím a vario vždy „řve“.
Třetí let – a ouvej. Sílící vítr vše odfoukl a varío pouze sem tam zapípá. Nakonec je z toho 30 sec. motoru a jsem ještě celý opocený.
Ale přesto první jarní zážitek – zkrátka jsem byl ve správný čas na správném místě – což se stává alespoň mně pouze vyjímečně.
Třeba se to stane tradicí. CHACHA
A teď nevím zda je to vůbec v rámci pravidel RCEX? Ať rozhodne guru JK.
Zdravím Béda.
JK: u mě dobrý
Zdravím,
tak já jsem toto kolo nezvládnul.Moc práce a v sobotu kdy se dalo lítat jsem musel odjet pryč.
V neděli napadlo 30 cm sněhu a sněžilo a sněžilo.Lítat se nedalo.
Tak snad další kolo.
Boban
Neplač, nejsi v tom sám. Jediný slušný den (v sobotu) jsem byl nucen dělat rodině taxikáře, takže mi i toto kolo uteklo také … :-).