RCEX Non-stop

Přesunuto ze stránek do příspěvků.

JK, 20.3.2010


Pravidla:

  1. Jakákoliv elektra s jakýmkoliv pohonem.
  2. Doba chodu motoru T=N/k, kde počáteční hodnota N=120, k je koeficient podle RCEX (tj. k=P/M/200).
  3. Alternativně, doba chodu motoru T= H/vy, kde počáteční hodnota H=1000, vy je počáteční stoupavost modelu.
  4. Motor se počítá do letové doby a je možné jej zapínat a vypínat podle libosti.
  5. Úkolem je nalétat v jednom startu co nejdelší čas.
  6. Jakmile se při dané době motoru podaří nalétat více než 1 hodinu, pro další lety se doba motorování zkrátí o 25% (tj. postupně N bude 120, 90, 60 a 30, resp. H bude 1000, 750, 500 a 250).
  7. Hodnotí se nejprve podle N nebo H a poté podle nalétaného času.
  8. Kolo začíná dnes a končí 21. března 2010.

Jan Kubica
12.12.2009


Havran, 1900 mm, 1 kg, Phasor 15-4, 10×6, 2S2200, 190 W,
k=0.95, T=126 s


Napadl nám druhý letošní sníh, obloha byla místy i modrá, slaboučký vítr, ale asi -4 °C. Termika nebyla, resp. jsem ji buď nenašel nebo nerozpoznal. Je zajímavé, že na těch prvních a druhých 40 sekund by to dalo 10 minut kluzu, potom už výkon chybí a výška není taková. A také země je zmrzlá, takže přistání „bolí“.

Nalétaný čas: 28:20.

JK
13.12.2009


Majna, 1500 mm, 480 g, Mega RC 400/15/7, 9.5×5, 3S1500, 110 W, k=1.15, T=105 s



Měl jsem depku a taky absťák (po létání :-)), takže mi při pohledu z okna ani nevadilo, že trošíčku sněží. Vítr byl mírný, teplota asi -2 °C. Samozřejmě, že když jsem odstartoval, sněžení přidalo, ale pytlík na vysílači mi umožnil létat dál. Termika byla, sice slabá a krátkodobá, ale nad městem jí bylo dost. Horší byly zasněžený brejle :-), takže jsem se asi okolo 20 minuty letu (na 45 s motoru) přestal snažit, navíc začalo i dost foukat.

Nalétaný čas: 36:26.

JK
10.1.2010


Majna, X5J setup (s vrtulí 11×8, 180 W, k=1.88, 64 s)
So, 13.2.2010, 15:30-16:30, -4 °C, SZ vítr 3-5 m/s

Chtěl jsem si vyzkoušet nastavení pro X5J pro zítřejší soutěž. S větší vrtulí model stoupá tak 15 m/s, takže jsem motor zapínal vždy tak na 6-8 s. A ono to nosilo. Akorát baterka zmrzla, když jsem chtěl naposledy nastoupat, tak zasáhl regulátor a „bylo po žížalkách“ – namísto 64 jsem spotřeboval jen 56 s. Už aby bylo teplo, model jsem donesl domů i se zapnutým vysílačem, na „odgumičkování“ křídla a odpojení baterky jsem byl příliš zmrzlý :-(.

Nalétaný čas: 37:22.

JK
13.2.2010


Havran, Phasor 15-4, 2S2200, 140 sekund
So, 20.3.2010, 14:00-15:00, 10 °C, vítr 3-7 m/s, termika

Jen pro úplnost – podrobnosti viz zde.

Nalétaný čas: 44:48

To je konec této soutěže, celkem jsem těch pokusů měl 6.

JK
20.3.2010