10. kolo korespondenční soutěže

Desáté kolo korespondenční soutěže RCEX začíná 26.10. a trvá do 1.11.2009. Přeji všem účastníkům alespoň trochu slušné počasí (na silnou termiku si, obávám se, budeme muset 1/2 roku počkat 🙁 ) a spolehlivou techniku!

Pravidla RCEX a Výpočtový formulář RCEX (Excel).

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu. Děkuji. JK

Komentáře: 10

  1. Jan Kadlec, 30.10.2009
    Ion III., NEU1509/1.5Y, převodovka 6.7:1, vrtule 15×13, regulátor CC 125, Aku A123 6S, příkon 1200W, k=3.33

    1.let motor 10s, 9:53, přistání 240 cm = 584
    2.let 8, 9:42, 170 = 582
    3.let 8, 10:02, 120 = 598

    Celkem 1764 bodů

    Moc pěkné na tuto roční dobu, Honzo, blahopřeji!

  2. Roman Žampach, 28.10.2009
    RELAX 1900, 700 g, Axi 2217/16, vrtule 9×5 (35 mm), regulátor Jeti 25 Eco, Aku 3S1100, příkon 130 W, k=0.93

    1.let 10:02, motor 31, přistání 300 cm = 593
    2.let 9:57, 30, 150 = 596
    3.let 9:59, 30, 27 = 601

    Celkem 1790 bodů.

    Kluci, jak to děláte? Zase „skoro“ 1800!

    Dneska jsem rozháněl celý den mraky zlým pohledem, ale nepomohlo to :-(.

    1. Bohuzel, byl jsem na tom dnes stejne jako Honza. Dokonce jsem rano jeste optimisticky nabil baterky, ze se to snad popoledni rozjasni, ale nic. 🙁
      Nakonec jsem aspon prohnal nejake elektromotoraky, ale bylo to jen na takove prizemni placani.

    2. Romane,
      zajímaly by mne Tvé zkušenosti s RELAXEM. Chystám se na příští rok rozšířit zbroj pro RCEK (nástupce RCEJ ?)ve variantě elektromotor s rotačním pláštěm 2208.
      Jako možnost jsem uvažoval o Relaxu RCEJ od LS nebo až se objeví Elan od Reichard Modelsport. Trochu u Relaxe postrádám brzdící klapky a nevím jak je to s nejnižší váhou – mohu mít už od 500g tak nevím zda nebude zbytečně těžký. Jinak profil mají oba stejný S4083 mod. – měly by mít zřejmě větší pronikavost proti větru než Siesta s klasickým konstrukčním křídlem.
      Budu Ti vděčen za názor a zkušenosti.

      Díka za odpověď Béda.

  3. Jan Kubica, 1.11.2009 13:30-14:30 hod.
    Havran, MVVS3.5/960, 12×6.5, 2S2200, k=0.6 (120 W/1000 g)

    1. let: 10:00, motor 67 (3x) = 560
    2. let: 10:02, motor 85 (3x) = 547
    3. let: 9:59, motor 106 (asi 6x) = 535

    Celkem 1642 bodů.

    Když musím, tak holt musím :-). Minus 1°C, vítr tak 7 m/s, nejhorší byla nízká oblačnost, odhadem 200 m, při posledním letu už sotva 100 m. Přesto termika byla, v prvním letu jsem podruhé motoroval asi v 7:30. Poslední let byl utrpení. Jo, a ještě mi nějaký pes po 1. přistání prošlápl křídlo, utekl páníčkovi asi 200m, postavil se mezi mě a model a jak jsem vykročil, tak se ten blbec tak lekl, že skočil dozadu a přistál na křídle :-(. Nemám rád psy a zimu, brrr.

    1. Honzo, obdivuji tvoji moralni silu, ja to odpiskal, tady je jeste hur nez vcera, sice bezvetri, ale viditelnost jeste horsi (vymluvy, samozrejme, stydim se).

  4. Bedřich Koros Hradec Králové – 1.11.09 – 13:00 – 15:00 hod.

    SIESTA 1860mm, 650g.
    MIG400/4,8+převod.5,3; 2S Lipol 850; 14×9; 85W; K=0,327

    Počasí: zataženo ale později polojasno; + 4°C ; bezvětří chvílemi slabý vánek.

    1. let: 10:00; motor 60sec; přistání 500cm = 598
    2. let: 10:05; motor 60sec; přistání 100cm = 605
    3. let: 9:57; motor 60sec; přistání 150cm = 604

    Celkem 1807 bodů.

    Přiznám se, že mám divný pocit, že zrovna já dosahuji 1800 bodů a navíc v době kdy jsem to už vůbec nečekal, neboť ráno jsem nešel létat kvůli mlze. Podobný výsledek 1796 bodů jsem ale dosáhl již 25.10.09 což jsem si nemohl samozřejmě započítat. Dnes mi vyšla dobře zřejmě i vlivem bezvětří dvě přistání.
    Takže je to skvělé.
    Nevím zda může mít vliv na to že to tak nosilo cca.5 km na jihozápad vzdálená Opatovická elektrárna nebo to, že jsem Siestu ještě trochu doladil (podložené křídlo do +, posun těžiště o 1cm dopředu). Faktem je, že jsem vystoupal jako v RCEJ nechal jsem Siestu kroužit a létat jak sama chtěla (nepletl jsem se ji vůbec do toho) a pokaždé jsem musel ještě tlačit dolů na přistání.

    Omlouvám se zkušeným letcům a zdravím Béda.

    1. Bédo, moc gratuluji. Konečně někdo, kdo tu magickou 1800 pokořil 🙂 A co se týká stylu pilotáže – Petr Beran mi vždycky říkal: “ Nech to letět a zbytečně do toho nehrabej !!!“ Asi na tom opravdu něco bude…….

  5. Bédo, blahopřeji!!! To je úspěch jako hrom! A neomlouvej se, není za co a není komu! H.

Komentáře nejsou povoleny.